خبرگزاری داروسازی ایران
اخبار دارو و داروسازی، سلامت و پزشکی

درست بشینیم تا بیمار نشویم

۱,۵۹۲

امروزه با نوع زندگی ماشینی و انواع شغل های بی تحرک که به نشستن دارد، روش صحیح نشستن اهمیت زیادی پیدا کرده است.

نشستن به مدت طولانی باعث آسیب به ستون فقرات، پاها و گردن می شود. وضعیت بد نشستن موجب بدشکلی و درد در آناتومی کلی بدن می گردد.

کمر درد، درد شانه، درد ران ها و … از عوارض دیگر نشستن با وضعیت بد هستند.

انحراف ستون فقرات و قسمت لگن باعث راه رفتن نادرست فرد می شود

بیماری های خطرناک زیر ممکن است بر اثر بد نشستن یا نشستن طولانی مدت ایجاد شوند:

  • ایجاد آمبولی
آمبولی به معنی یک توده داخل عروقی جداشده و در حال حرکت می‌باشد. این توده می‌تواند جامد، مایع یا گاز باشد و در محلی دورتر از محل تشکیلش متوقف شود. ترومبوآمبولی: جدا شدن لخته خون و حرکت آن در طول سیاهرگ ها که اگر به ریه برسد موجب عوارض خطرناک و مرگ می گردد
  • بیماری موسوم به DVT یا لخته شدن خون در پاها
  • تنگ شدن عروف و حتی انسداد عروفی
  • چاقی
  • آرتروز
  • قوز گردن و کمر
  • مشکلات قلبی – کلیوی

توصیه هایی برای نشستن صحیح

– هر نیم ساعت از صندلی خود بلند شده و کمی راه بروید

– هر دو ساعت از جای خود بلند شده و حرکات کششی و نرمشی انجام دهید، کمی راه بروید

– در هنگام رانندگی طولانی مدت نیز بعد از دو ساعت رانندگی از ماشین پیاده شده و راه بروید

– آب و چای کمرنگ، میوه و آب میوه و شیر به حد کافی مصرف نمایید تا خون به خوبی در رگها جریان پیدا کند

– صندلی استاندارد تهیه کنید و ارتفاع آن را تنظیم کنید، نشیمن گاه صندلی باید نرم باشد و پشتی آن نیز استاندارد باشد، می تواند از پشتی های طبی برای پر کردن گودی کمر استفاده نمایید

– پای خود را بر روی پای دیگر به مدت طولانی نیندازید

ارتفاع صندلی باید در حدی باشد که وقتی کف پاها را روی زمین می‌گذارید زانوها با کمر در یک راستا قرار گیرند و زانوها بالاتر از سطح ران‌ها یا پایین‌تر نباشند.

– آرنج به میز بچسبد و ساعد را روی میز قرار دهید (موازی با زمین)

– در هنگام کار با موس مچ دست صاف بوده و از پدهای موس طبی استفاده نمایید

نظرات بسته شده است.